Aanmelden kan met een geldige verwijzing van de huisarts, gemeente of andere erkende verwijzer (medisch specialist, kinderarts), dit geldt alleen in het geval van kind en jeugd aanmeldingen. De verwijzer kan deze verwijzing ofwel rechtstreeks digitaal naar ons toesturen, of zal u vragen zelf te zorgen dat de verwijzing bij Progress terechtkomt.
U meldt zich aan via het formulier op onze website. Voor Kind & Jeugd aanmeldingen geldt dat kinderen tot 16 jaar aangemeld worden door hun ouder(s)/verzorger(s).
Na verwijzing en aanmelding via de website ontvangt u een mail met verdere uitleg en instructies om geplaatst te worden op onze wachtlijst.
Zorgprestatiemodel
In Nederland zijn afspraken gemaakt over hoe kosten voor psychologische hulp in rekening worden gebracht; dit heet het Zorgprestatiemodel. Voor u als client worden de zorgkosten inzichtelijk omdat deze maandelijks gespecificeerd worden gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar. In de specificatie van deze declaratie staan alle consulten (behandeling of diagnostiek) van de voorgaande maand. Als er meerdere keren per dag contact met u is geweest dan zal deze tijd in een consult verzameld worden en ook als één consult zichtbaar zijn op de declaratie.
Binnen het Zorgprestatiemodel wordt per kalenderjaar gekeken naar uw eigen bijdrage. Als uw behandeling over 2 kalenderjaren loopt, kan dit voor u financiële gevolgen hebben. Houd hier rekening mee. Neem contact op met uw zorgverzekeraar als u hierover vragen heeft.
`
Klik hier voor een presentatie over het zorgprestatiemodel.
Progress werkt met consulten van een uur. Wijkt de tijd af, dan bespreken we dat met u. Binnen het Zorgprestatiemodel wordt gewerkt met blokken van 15 minuten. Dit betekent dat als de afspraak gepland is voor 60 minuten en minder dan 15 minuten korter of langer duurde, dan nog steeds de 60 minuten afspraak gedeclareerd wordt. Is het verschil meer dan 15 minuten dan wordt de duur van de afspraak aangepast. Soms is de afspraak een beeldbelafspraak. Het tarief is gelijk aan het tarief van een afspraak op de parktijk.
Afmeldingen ontvangen we graag 24 uur van tevoren. U kunt zich telefonisch (voicemail) of per mail via administratie@progress-flevoland.nl afmelden. Bij niet verschijnen op een afspraak zonder bericht (no show) en te laat afzeggen, wordt het no show tarief ad € 65,- bij u in rekening gebracht. Dit bedrag moet door u zelf betaald worden. Het kan niet door ons bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd worden.
Progress biedt Basis Geestelijke Gezondheidszorg (BGGZ) aan. Uw behandeling wordt vergoed op basis van uw verzekering. Kijk goed in uw polisvoorwaarden. Daar kunt u zien wat precies wel en niet vergoed wordt. De zorgverzekeraar zal altijd eerst uw verplichte eigen risico aanspreken. Progress declareert maandelijks bij de zorgverzekeraar. In uw online zorgomgeving of de app van uw zorgverzekeraar vindt u hiervan een overzicht. Progress is voornemens contracten aan te gaan met de volgende zorgverzekeraars: Zilveren Kruis Achmea, CZ, VGZ. Let op: bent u niet bij één van deze verzekeraars, dan wordt maandelijks een factuur in rekening gebracht bij u. Deze kunt u dan zelf indienen bij uw zorgverzekeraar. Progress hanteert een uurtarief van €130,00.
Na afronding van de behandeling vindt een evaluatiegesprek plaats. Van dit evaluatiegesprek wordt eveneens een verslag gemaakt en toegevoegd aan de behandelovereenkomst. De behandelaar communiceert dan met uw verwijzer met welk resultaat de zorg wordt afgesloten en of er eventueel aanvullende afspraken zijn gemaakt.
De gemeenten Noordoostpolder en Urk vergoeden de zorg die Progress binnen de Basis GGZ en Specialistische GGZ biedt volledig. GGZ voor 18+ vergoed wordt onder de zorgverzekeringswet.
Vanaf 2025 wordt hierbij vermeld met welke verzekeraars wij een contract hebben. voor verzekeraars met wie we geen contract hebben geldt dat de client zelf de kosten van de zorg kan declareren bij zijn/haar verzekeraar (restitutie basis). Progress draagt geen verantwoordelijkheid voor het niet vergoeden van zorg.
(bijgewerkt 09-09-2024)
Gemeente Urk: 24-36 weken
Gemeente Noordoostpolder: 24-36 weken
Mocht u een klacht hebben over de geleverde zorg, de zorgverlener of procedure dan lossen we dit graag met u op. U kunt ons hiervoor telefonisch of via de mail benaderen zodat we een afspraak kunnen maken om samen met u de klacht door te nemen en te werken aan een oplossing. Mocht deze oplossing niet naar tevredenheid zijn dan kunt u uw klacht ook indienen bij een onafhankelijke klachtencommissie. Progress sluit zich hierbij aan bij de geschillencommissie van P3NL. U kunt zich dan tot hen wenden met uw klacht.
Volgens de beroepscode (art. 71), de wet (art. 88 Wet BIG en art. 457 Wgbo) en de Jeugdwet (artikel 7.3.11) heeft de psycholoog een beroepsgeheim, oftewel geheimhoudingsplicht van hetgeen hen uit hoofde van hun beroep ter kennis komt. Cliënten vertrouwen erop dat zij vrijelijk kunnen spreken met de psycholoog, zonder dat hun informatie op straat komt te liggen. Ieder NIP-lid heeft de beroepscode onderschreven. De beroepscode is een van de onderdelen van de professionele standaard waartoe de psycholoog zich op grond van wet- en regelgeving moet verhouden. Het beroepsgeheim is echter begrensd en moet op grond van wet- en regelgeving soms doorbroken worden. Daarnaast is voor goede hulpverlening ook het delen van informatie soms noodzakelijk. Het is belangrijk dat u weet welke gegevens wij over u en/of uw kind verzamelen, met welk doel we dit doen en hoe we met deze gegevens omgaan. Dit kunt u lezen in onze Privacyverklaring Basis GGZ Progress Flevoland.
Hebt u vragen over vergoeding of aanmelding?
Neem gerust contact met ons op, wij denken heel graag mee.
Volg ons
Heeft u vragen over het zorgaanbod van Progress, of wilt u uw kind aanmelden, belt u dan op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur met telefoonnummer 0527 744 047.
Geen gehoor? Wij zijn ook via Whatsapp bereikbaar op dit nummer.
Volg ons
2023 Alpha Studio – Webdesign Urk